Kam s ním?
Written by Jana Meinlschmidtová, Posted in Fashion
Chceme, aby nám to slušelo. Koupíme si kus oblečení, který se nám líbí, v kabince nám sluší. Máme radost, přijdeme domu, nosíme triko jednou, dvakrát, při fakt dobrém výběru i desetkrát.
Další nákup, další novinka do skříně. Jsme o rok později a zjišťujeme, že by skříň potřebovala vytřídit. Tohle nenošený triko je dobrý, ale… nenosím často, kam s ním?
Úvaha, že by tričko mohl někdo další chtít, je správná. A tak by to mělo být! Nejdřív se zamyslet, kdo by kus oblečení vzal po nás, než oblečení cpát do koše.
Aby cirkulace šatníku byla úspěšná, přetáčíme pásku na začátek. Do samotné kabinky předtím, než kus oblečení koupíme. V jaké kabince stojíme? Jsme v nákupáku, nebo v obchodě s autorem za zády?
Abysme naše oblečení později udali dál, uvažujme. Kdo by po nás ocenil mainstreamový kousek, který jsme koupili pfff narychlo, protože jen 249,- ? Kdo by si oblečení od nás rád odkoupil, protože na pořizovací cenu v danou chvíli nedosáhne, ale po oblečení touží a ještě nám nějakou peněžní částu rád za oblečení dá? Triko za pořizovací cenu 249,- není motivací pro sdílení. Stejný je to u levných kabátů, šatů, kalhot, košil, bot…
Co smysl má? Nakupovat oblečení značek, které mají hodnotu. Značky, které se pod svojí práci podepíšou. Ví, z čeho oblečení vyrábí, ví, kdo jej šije, znají svůj výrobní řetězec a zajímají se o zákazníka. Často rádi vyjdou vstříc při úpravách nebo reklamaci. Takové značky, české i zahraniční se zastoupením v Čechách, existují. Nejsou na každém rohu, ale oblečení od nich má v sobě kus čehosi, co baví dál.
Nebudu teď jmenovat konkrétní obchody. Kdo chce tipy na hodnotné značky, nechť mi napíše. Ráda nasdílím osobně.
Jaké jsou vaše zkušenosti při třídění šatníku? Napište mi.
foto: archiv, rok 2017