Zakázkové šití: Ditafil
Written by Jana Meinlschmidtová, Posted in Fashion
V rámci budování osobních stylů klientů často řeším doplňování vhodného oblečení, tím pádem i fakt, kde oblečení vezmeme. V komerčních obchodech jde o 10% času, v sekáčích 20%, u designérů 20%, v ateliérech zaměřených na zakázkové šití a šití na míru 50% času. Důvod padesáti procent je jasný. Každý z nás jsme osobnost s nekonfekčním typem postavy, ač se to nemusí na první pohled zdát. Konfekce neumí osobitý požadavky designu a padnoucího střihu uspokojit jako zakázka na míru.
Kolem zakázkového šití je pořád spousta neznámého, rozhodla jsem se o tématu napsat víc a s radostí budu konkrétní. Ateliér Ditafil si za dobu naší spolupráce vysloužil na blogu svoje místo, hned povím proč. Dita Krupicová, duše ateliéru, spolu se svým týmem pražských krejčí zatím vždycky profesionálně, lidsky a s maximální znalostí oboru zareagovala na šatníkové výzvy, se kterými jsem k ní přišla. Oprava: reaguje a chodím.
Ateliér Ditafil je zaměřený na pánské i dámské bespoke zakázky. Pod bespoke termínem si představte šití na zakázku, skutečnou krejčovinou = vlastní střih každého oděvu (nevychází se ze zkoušecích řad střihů, jak je tomu u made-to-measure šití), detailní zkoušky střihu oděvu, kvalita materiálů, řemeslně zpracované detaily jako je ruční vyšívaní dírek, pikýrování, ruční začištění hedvábí a jiné tradiční klasické technologie.
V Ditafilu dbají na svoje ověřené dodavatele látek, jejichž kvalitu Dita osobně hlídá u každého kusu materiálu. Látky mají skladem v celých kupónech, což pomáhá pro snažší představivost zhotovení oděvu. Pokud si z aktuální nabídky skladem nevybereme, poptává Dita dodavatele dál a ladíme, dokud nejsme všichni zúčastnění 100% spokojeni. Látky, se kterými Ditafil pracuje, jsou čistě přírodní a té nejvyšší kvality značek Vitale Barberis Canonico, Dormeuil, Piacenza, Holland & Sherry, Thomas Mason, Mileta, Scabal, Loro Piana, dovozce materiálů z Itálie Cavadini Moda. Díky vysoké kvalitě mohu v ateliéru uspokojit svoje nejnáročnější klienty a nápady. Bez kvalitní realizace není úspěšného nápadu, bez osobitého nápadu není prostor pro realizaci.
Ditafil je zaměřený především na pánské obleky, blejzry, kabáty, kalhoty, košile, kožené bundy, trička s límečkem. S pánským šatníkem společně realizujeme i spoustu dámských zakázek. Od šatů po košile, sukně, kostýmky, kabáty, kožené kalhoty, pouzdrové sukně, saka, halenky apod.
Dámské vlněné šaty připravené k předání. Foto: instagram @ditafil
Každá zakázka začíná volbou oděvu – vhodným materiálem, barvou a střihem. Z konkrétního materiálu se udělá skica střihu a cenová nabídka. Po schválení následuje realizace, počet zkoušek se odvíjí od typu oděvu. Když
s klientem pracujeme opakovaně, umíme celý proces v rámci možností zefektivnit, přesto vždycky obě s Ditou a krejčími dbáme, aby efektivita neovlivnila kvalitu výsledku.
pánský kašmírový kabát připravený na zkoušku,
foto: @janamei_fashioncoach
Mojí rolí při kontaktu ateliéru je nápad vhodného oděvu klientovi do šatníku, konzultace s Ditou o střizích, materiálech, a ladění detailů při zkouškách. Je to z důvodu toho, že klient, který mě oslovil pro skladbu jeho šatníku dost často neví, co mu skutečně sluší. Proto je pro klienta moje účast důležitá. Máme nastavený koncept směru oblékání a vše vybíráme tak, aby se šatník propojil a fungoval dlouhodobě. Všichni jsme v ten moment na jedné lodi a děláme maximum pro nejlepší možný výsledek. V rámci módního koučinku a zakázkového šití jde tedy o ještě jiný proces, než když klient osloví ateliér sám. Dala jsem proto Ditě Krupicové prostor, aby pověděla o fungování z jejího úhlu pohledu.
Jak vypadá prototyp zákazníka ateliéru Ditafil?
Věkové rozpětí našich zákazníků je okolo 30-60 let. Jde o lidi, kteří přemýšlí o tom, co nosí, nebo je přivede myšlenka, že konfekce jim nesedí. Jde v podstatě o nekonfekční typy nejen po těle, ale i duchu. Takže takoví nekonfekčně přemýšlející lidé:-).
Jaká jsou jeho nejčastější přání?
Když přijdou zákazníci začátečníci, tak začínají testováním košil. Tím se většinou rozkoukají a pak přichází na řadu oblek, či kabát, případně neformální, casual, oblečení.
Co tě, Dito, na práci baví nejvíc?
Asi nejvíc mě baví práce s klientem, osobní přístup. Baví mě se zákazníkem pracovat interaktivně, a že se zakázka vyvine, než mu suše konstatovat, co by podle mě měl/neměl nosit. Jedině tak se zákazník se zakázkou plně ztotožní.
detail vnitřního vypracování pánské vlněné vesty, foto: instagram @ditafil
Proces funguje jak?
Když klient přijde třeba s tím, že chce kabát, tak během úvodní konzultace zjistíme požadavky – jestli třeba převážně jezdí autem, nebo naopak pěšky, jaká bude nejvhodnější délka, doporučím gramáž materiálu, změřím si zákazníka atd.
V salonu mám k dispozici výběr materiálů, ze kterých můžeme rovnou látku vybrat. Jde o celé metráž, nebo takzvané kupony, takže zákazník vidí látku v celé ploše, ne jen ve vzorníku na malém kousku, kde třeba vůbec nevyzní vzor materiálu. Odsouhlasí se materiál, já do několika dnů připravím návrh střihu, který si zákazník také odsouhlasí a pak následuje první zkouška. Obvykle bývají tak 2-3 zkoušky.
Obecně platí, že formální, zakázková, móda stojí a padá na kvalitě materiálu. Když slevíte z materiálu, nemá to význam, a to se svoje zákazníky učím vnímat.
My se spolu vidíme v ateliéru prakticky každý týden, přesto, když by vás chtěl nějaký čtenář navštívit, kde ateliér Ditafil najde?
Nově v našem vlastním ateliéru v blízkosti metra Vysočanská.
Závěrem mohu prozradit, že Dita bude hostem na 3. livestreamu, a to ve dvou setkáních. V prvním livestreamu si budeme povídat o materiálech, ve druhém o péči o ně. Pro termín livestreamu sledujte instagram – odhlasujeme si den a čas, ať se nás může sejít co nejvíc.
Těším, těšíme, se na vás.